W cyklu porad dotyczących podstaw SEO nie można nie wspomnieć o jednym z najpopularniejszych meta tagów jakim jest meta keywords, czyli słowa kluczowe opisujące stronę. W tej chwili niewiele wyszukiwarek z niego korzysta, ponieważ w przeszłości był wykorzystywany do oszukiwania i nie niósł w sobie żadnej wartości.
Z tego powodu nie ma sensu tracić czasu na ten meta tag. Nie warto umieszczać go na stronie, nie warto tracić czasu na wypełnianie go treścią. Chyba, że serwis wykorzystuje tagi do opisu poszczególnych stron i meta keywords jest budowane na ich podstawie.
Gdyby jednak ktoś uznał, że mimo wszystko chce go używać to powinien on być unikalny dla każdej strony. Słowa w nim umieszczone powinny być dopasowane do strony, które opisuje. Należy też unikać nadmiernego umieszczania słów w tym tagu.
Moja osobista rada. Nie marnujcie czasu na ten meta tag – chyba, że generuje się sam na podstawie na przykład tagów. Nawet ludzie z Google zniechęcają do korzystania z tego meta tagu. W ich nowym poradniku nawet o nim nie wspomnieli, bo nie chcieli tracić czasu.
Jeżeli chcecie dopasować swój serwis do SEO skucie się na tytułach stron oraz opisach description. Te elementy przynoszą wymierne korzyści.
1 komentarz
Z tego co słyszałem, to jednak meta keywords mają jakieś marginalne znaczenie dla pozycjonowania serwisu, czytając je Google zwraca większą uwagę na wartość tych słów w samym tekście. Znaczenie pewnie jest marginalne, ale nieraz marginalna wartość przesądza jedną czy dwie pozycje, a te dwie pozycje to nieraz CTR x 5 🙂