Powrót do Szlaki handlowe w Anno 2070.
Wprowadzenie
Tworzenie szlaków handlowych jest niezbędne do rozwijania swojego archipelagu wysp w Anno 2070. Proces tworzenia szlaków jest identyczny jak w poprzednich częściach.
Na początku należy zaplanować co będzie przewożone. Następnie określić wyspy, które będą odwiedzane (gra automatycznie wybiera, do którego portu na wyspie będzie zawijać – wybiera zawsze ten optymalny). Dla każdego punktu szlaku należy wskazać towary, które będą ładowane i/lub rozładowywane. Ostatnim krokiem jest dodanie okrętów z listy dostępnych statków. Będą one pływać po utworzonym szlaku.
Wideo poradnik: Tworzenie szlaku handllowego
Nagranie pokazujące w jaki sposób można utworzyć szlak handlowy.
W przedstwawionej w filmiku sytuacji produkacja ryżu na głównej wyspie zostaje przeniesiona na inną, która też pozwala na takie uprawy.
Graficzny poradnik: Tworzenie szlaku handlowego
W tej części będzie to samo co wcześniej tylko zamiast materiału wideo będą slajdy. Proces ustawiania szlaku handlowego podzieliłem na 7 kroków.
Krok 1 – Określenie problemu wymagającego przeniesienia produkcji
Zanim zostanie utworzony szlak trzeba przede wszystkim zastanowić się jaką ma pełnić funkcję. Tworzenie nieprzemyślanych połączeń między wyspami nie ma większego sensu. Po pierwsze znacząco zwiększa koszty, po drugie na słabszych komputerach może zabrać potrzebną do innych zadań moc obliczeniową :).
W omawianym przypadku na wyspie startowej po jakimś czasie zabrakło miejsca na nowe osiedle w związku z czym postanowiłem usunąć pola ryżowe. Oczywiście potrzeby mieszkańców były na określonym poziomie, więc konieczne było znalezienie nowej wyspy pod uprawy, a to oznacza też konieczność stworzenia nowego szlaku handlowego, który będzie transportował towary.
Krok 2 – Znalezienie nowego miejsca dla produkcji
Niedaleko głównej wyspy znalazłem taką, która nadaje się do uprawy ryżu. Poza olbrzymim zapasaem energii (hydroelektrownia) miała też sporo wolnej przestrzeni idealnie nadającej się po zabudowę.
Krok 3 – Farmy na nowej wyspie zastępujące starą produkcję
Po kilku chwilach na wyspie były już niezbędne do produkcji budynki. Dałem ich trochę mniej na począek, bo miałem sporą nadprodukcję ryżu, a to powodowało tylko większe koszty.
Krok 4 – Budowa statku potrzebnego do transportu towarów
Szlak handlowy do prawidłowego działania wymaga okrętu. Ten można zbudować w stoczni. Kiedy dostępny jest już statek pozwalający na transport towarów można rozpocząć proces konfigurowania szlaku handlowego klikając ikonę zarządzania szlakami handlowymi lub F6.
Krok 5 – Utworzenie szlaku handlowego
W tej chwili określona jest potrzeba głównej wyspy, czyli przestrzeń życiowa w miejscu pól ryżowych, a to w konsekwencji wymaga uprawy ryżu na innej wyspie.
Konfigurowanie szlaku składa się z następujących etapów:
- Utworzenie szlaku – po kliknięciu na przycisk Nowy szlak handlowy tworzy się nowy szlak. Od razu dostępny jest na liście Szlaki handlowe. Nazwę nowego szlaku można zmienić na wybraną przez siebie.
- Dodanie stanowisk – do utworzonego szlaku należy dodać wyspy, które mają być odwiedzane przez okręt. Do prawidłowego dzialania szlaku wymagane jest dodanie conajmniej dwóch stanowisk.
- W tym wypadku jednym staniwskiem jest wyspa zajmująca się uprawą ryżu, a drugim wyspa główna z miastem.
- Ładunek i rozładunek towarów – klikając w zieloną ikonę (oznaczona jako Załadowanie towaru) w momencie kiedy statek będzie na stanowisku będzie miał załadowany wskazany towar. Klikając w czerwoną ikonę (oznaczona jako Wyładowanie towaru) w momencie pojawienia się na stanowisku ze statku zostaną wyładowane wskazane towary.
- Dodanie okrętu – klikając przycisk Dodaj okręt z rozwijanej listy można wybrać statek, który ma pływać po edytowanym szlaku (jeżeli statki są to zawsze są widoczne na liście nawet jeżeli pływają po innym szlaku, nie ma takie możliwości, żeby istniejący okręt był niedostępny na liscie). Od momentu dodania statku do szlaku zaczyna on pływać pomiędzy stanowiskami i przewozi wskazane towary.
W każdej chwili można dodawać i usuwać statki szlaku oraz określać stanowiska, które mają się na nim znaleźć wraz z regułami załadunku i wyładunku towarów.
Krok 6 – Usunięcie starych farm
Ustawienie i uruchomienie szlaku transportującego ryż z innej wyspy powoduje, że można usunąć uprawy na wyspie głównej. Nowa przestrzeń przyda się pod rozbudowę miasta.
Krok 7 – Monitorowanie zasobów w magazynie
Po uruchomieniu szlaku i usunięciu wszystkich upraw ryżu z wyspy głównej magazynowy stan ryżu będzie się aktualizował za każdym razem kiedy do portuje zawije okręt z transportem tego zboża.
Podsumowanie
Szlaki handlowe to kluczowy element Anno 2070. Optymalne wykorzystanie wysp i znajdujących się na nich surowców oraz możliwości upraw stanowi klucz do sukcesu.
Tworzenie szlaku handlowego w Anno 2070,