WordPress jest już bardzo dojrzałą platformą blogową o olbrzymich możliwościach. Możliwości te pozwalają stworzyć serwis o dowolnej tematyce, przed którym mogą być stawiane konkretne cele biznesowe. Śledzenie realizacji tych celów możliwe jest między innymi dzięki bezpłatnemu narzędziu do śledzenia ruchu w serwisie jakim jest Google Analytics.
Standardowo umieszczenie kodu Google Analytics sprowadza się do wklejenia w szablonie kodu śledzącego i po kilku godzinach w Panelu narzędzia dostępne są statystyki naszego serwisu.
WordPress umożliwia korzystania z innego szablonu w każdej chwili kiedy mamy na to ochotę. Ze względu na to, że osobiście nie mam ochoty umieszczać w każdym szablonie kodu śledzącego zdecydowałem się poszukać wtyczki, która pozwoli w sposób prosty i bezbolesny dołączyć kod śledzący do dowolnego szablonu z jakiego korzystamy, bez konieczności każdorazowej modyfikacji jego plików.
Po zapoznaniu się z kilkoma wtyczkami mój wybór padł na Google Analytics for WordPress. Jeżeli chcemy korzystać tylko z podstawowych funkcji Google Analytics wystarczy, że w konfiguracji wtyczki (Panel administracyjny -> Ustawienia -> Google Analytics) zaznaczymy opcję ręcznego podania kodu UA i w kodzie naszych wszystkich stron w obrębie serwisu znajdzie się najnowsza wersja kodu Google Analytics śledząca co się u nas dzieje.
Wtyczka ma kilka dodatkowych możliwości, ale napiszę o nich dopiero po ich przetestowaniu . Na tę chwilę wystarczają mi obecne możliwości wtyczki, ale możliwe, że w momencie kiedy będę chciał korzystać z bardziej zaawansowanego kodu śledzenia obecna wtyczka może być niewystarczająca i konieczne będzie znalezienie innej, bardziej elastycznej, lub napisanie własnej.
Google Analytics w WordPress,
2 pings
[…] z WordPress można skorzystać z wtyczki Google Analytics dla WordPress, o której pisałem w Google Analytics w WordPress […]
[…] tej pory korzystałem z wtyczki Google Analytics for WordPress, niestety z czasem okazało się, że brakuje mi tam pewnych możliwości. Chociaż nadal uważam, […]